+421 901 701 704
Váš košík je prázdny

KALENDÁR – DOKONALÝ SPRIEVODCA PO CELÝ ROK

Aj keď sa nachádzame v dobe, kde nám technológie umožňujú „byť v obraze“ rôznymi spôsobmi, klasické tlačené kalendáre sa neustále tešia veľkej obľube a držia si svoje popredné miesto na trhu tlačovín.

 

Ak ešte stále váhate, či je kalendár pre vás tá správna voľba, dovoľte aby sme vás previedli niekoľkými stručnými faktami a postrehmi.

 

Závesný kalendár vo formáte A3 alebo A4 vám poskytuje dostatočne veľký priestor či už pre ilustráciu, alebo zobrazenie dní.

 

Zatiaľ čo ilustrácia svojimi farbami oživí domáci alebo kancelársky interiér, zobrazenie jednotlivých dní v danom mesiaci môže byť kľúčové pri plánovaní pracovných alebo súkromných stretnutí, akcií, dovoleniek, sviatkov, či narodenín.

Kalendár si viete zvoliť buď na výšku, alebo na šírku. Závisí od formátu vašich fotiek.

 

Čo si treba ujasniť hneď na úvod

Na úplnom začiatku je potrebné si uvedomiť  čo je vašim cieľom a komu bude kalendár určený. Či bude súčasťou balíčkov pre zamestnancov, darček pre rodinu a najbližších priateľov, gesto vďaky za vernosť stálym klientom a zákazníkom, alebo produkt určený na ďalší predaj.

 

Ak už máte svoj cieľ pevne zadefinovaný, nasledujúcim krokom je nepochybne výber témy a k tomu prislúchajúci dizajn.

 

Napríklad, ak vytvárate darček na mieru, akým je aj fotokalendár z vlastných fotiek, zozbierajte vaše obľúbené fotky, vytvoríte tak unikátny fotoalbum, ktorý vám bude pripomínať jedinečné momenty počas celého roka.

 

Ak vytvárate kalendár pre následný predaj buďte konzistentní v téme, ktorú ste si určili. Dbajte na to, aby vaše obrázky/ fotky boli vo vysokom farebnom rozlíšení a zobrazovali čo najviac danú tému, rozprávali príbeh, približovali danú oblasť. Zamerajte sa na kvalitu, ktorá zanecháva dobrý dojem.

 

Ak je produkt určený deťom, zvoľte veselé farby a hravé motívy. Taktiež venujte väčší priestor a pozornosť skôr ilustráciám a vybraným obrázkom, ako zobrazeniu dní.

 

Ak sa neviete rozhodnúť, alebo potrebujete poradiť so správnym formátom, výberom papiera, rozložením a celkovým dizajnom, neváhajte kontaktovať náš tím Sepia tlač a my vám radi pomôžeme.

 

Obálku kalendára viete zalaminovať, vďaka čomu docielite vyššiu odolnosť a veľmi efektnú titulku.

 

Investujte čas, urobte si prieskum, zozbierajte dôležité dátumy

 

Nech je vašim finálnym adresátom ktokoľvek, využite pri tvorbe kalendára možnosť byť hlavným informátorom.

 

Vďaka vašim zozbieraným poznámkam môžete dať konečnému užívateľovi prístup k rôznym aktualitám a zaujímavostiam. Okrem prehľadu sviatkov a dní pracovného pokoja im môžete priblížiť oveľa viac.

  • Ak vytvárate firemný dizajn, myslite na dôležité akcie spojené s vašim podnikaním, napríklad rôzne work-shopy, výstavy, veľtrhy.
  • Ak je určený pre vašich zamestnancov, prečo dopredu nezaznačiť plánovaný teambuilding, každoročnú kapustnicu, vianočný večierok, či celozávodnú dovolenku?
  • Ak sú vaši adresáti milovníci zvierat, nezabudnite zvýrazniť medzinárodný deň psov, mačiek, atď.
  • Pri kávičkároch si určite zaznačte medzinárodný deň kávy.
  • A ak by mal byť určený pre niekoho blízkeho, neváhajte zvýrazniť narodeniny, dátum svadby, výročia, stužkovej slávnosti, či rozlúčky so slobodou.

Offline branding – v hlavných úlohách kalendár!

 

Digitálny svet ponúka nekonečne veľa možností online reklamy a propagácie vašich produktov, či služieb. No napriek tomu sa všetci občas potrebujeme „vypnúť“ a vyhľadávame klasiku, tradičné a jednoduché veci.

 

A o tom to celé je! Tlačený kalendár je vlastne veľmi jednoduchý a klasický spôsob reklamy a nástroj offline marketingovej stratégie.

Samozrejme nehovoríme o bežnom kalendári, ktorý si kúpite v lokálnom papiernictve. Reč je o propagačnom kalendári vytvorenom na mieru podľa požiadaviek.

 

Okrem toho, že tento kalendár obsahuje zoznam dní a mesiacov, veľmi efektívne zviditeľňuje, približuje a poskytuje širšie povedomie o vás a vašom biznise. Chcete konkrétne tipy a príklady?

 

  1. Farebnosť a dizajn celého kalendára odzrkadľuje a reflektuje farby vašej spoločnosti, tzv. korporátne farby.
  2. Logo vašej spoločnosti je situované na každej strane, čím zabezpečíte, že budete na očiach po celý rok, každý deň v týždni.
  3. Vaše kontaktné údaje (telefón, adresa, odvolávka na sociálne siete) by tiež mali byť umiestnené minimálne na jednom viditeľnom mieste. Tým sa uistíte, že bude veľmi jednoduché vás kontaktovať v prípade potreby.
  4. Ilustrácie (fotky, obrázky) zobrazujúce vaše produkty, služby sú skvelým spôsobom ako pripomenúť a priblížiť oblasť vášho biznisu.
  5. Fotky z firemných akcií, či už v pracovnom čase (napr. Work-shopy) alebo mimo pracovného času (napr. Teambuildingy) zasa skvele odkomunikujú firemnú kultúru a zvyky.

Ďalšie články